Naar inhoud
Nieuws • 26.07.17

Een boost die vijf uur aanhoudt

Avocado en blauwe bessen maken slim

Nieuws • 26.07.17
Medewerkers die producten zoals avocado en blauwe bessen nuttigen tijdens de lunch maken zichzelf slimmer en productiever. Dat geldt ook voor een aantal andere producten, zo blijkt uit een publicatie van diëtist Dara Godfrey in MyDomaine.

Ze geeft aan dat zwaar lunchen niet goed is. Zeker niet tijdens werktijd. Het leidt tot een after dinner dip. Aan de andere kant is te licht eten ook niet goed, want werken vergt energie.

Lunch niet uitstellen
Je moet de lunch ook niet uitstellen tot je niet meer kunt. Je suikergehalte is dan al zo ver gezakt, dat je zin krijgt in alles. Het gevolg is dat je ongezond gaat snacken. ‘Daarnaast zorgt suiker ervoor dat je je slechts heel even goed voelt, om vervolgens keihard in te storten’, waarschuwt het tijdschrift Marie Claire dat aandacht besteedt aan gezond eten op kantoor.

Mensen die toch willen snacken kunnen het beste kiezen voor ongezouten nootjes. ‘Vooral walnoten bevatten veel omega-3, wat supergoed is voor je hersenen.’

Veel proteïne
Wie niet zwaar wil lunchen, maar wel productief wil blijven gedurende de dag zou moeten kiezen voor een lunch met veel proteïne. Daarbij kan gedacht worden aan yoghurt, nootjes, pindakaas en hardgekookte eieren.

Uit onderzoek van Harvard blijkt dat bepaalde etenswaren effect hebben op je geheugen. Het Mediterraanse menu (veel groenten, fruit, vis en noten en zaden) heeft een positief effect heeft op het geheugen, zo meldt Marie Claire. Het blad stelde een lijst samen van etenswaren die het geheugen stimuleren.

Boost voor geheugen
Avocado. Rijk aan vitamine E. Deze vitamine zorgt ervoor dat je minder risico loopt om alzheimer te ontwikkelen.

Blauwe bessen. Vol met vitamine C, vitamine K en vezels. Het geheugen krijgt hiervan een boost die vijf uur aanhoudt. Gedurende de dag heb je ook nog een betere focus.

Bloedsomloop
Bietensap. Stimuleert de bloedsomloop in je hersenen, waardoor er meer zuurstof in je hersenen komt.

Bladgroenten.
Groene bladgroenten, zoals spinazie en boerenkool, bevatten veel nitraat. Daardoor hebben ze dezelfde gezondheidseffecten als bietensap, zo melden onderzoekers.

Lage bloeddruk
Vis. Vette vis als zalm, tonijn en makreel zit vol met omega 3-vetzuren. Die zorgen ervoor dat je hersenen een boost krijgen en dat je gemakkelijker dingen aankunt.

Noten en zaden. Noten kunnen ontstekingen in de hersenen verminderen en je bloeddruk laag houden. Essentieel voor gezonde hersenen en een goed geheugen.


Terug naar overzicht

Cookie-instellingen

Alles Over Catering maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren