Naar inhoud
special • 26.02.16

Cormet en Good Food Concepts

Beleving in het onderwijs

special • 26.02.16
Door de krachten te bundelen met Good Food Concepts is onderwijscateraar Cormet in staat om meer beleving te creëren op scholen. Dat geldt voor de dagelijkse gang van zaken, maar ook voor open dagen en andere festiviteiten. De school hoeft zich daar niet over te bekommeren en kan zich presenteren als een aantrekkelijke partij voor leerlingen en hun ouders.

Het verhaal over de samenwerking tussen Cormet Campuscatering en Good Food Concepts (‘1 plus 1 is in dit geval 3’) wordt verteld door Dennis Verdriet (26). Deze jonge ondernemer uit Enschede is de directeur van Good Food Concepts, een divisie van Cormet die bestaat uit vier verschillende brands met elk hun eigen identiteit.

Vier brands

Cateringenzo richt zich op de catering van festiviteiten en evenementen. Deze tak van Good Food Concepts kan maximaal 60.000 bezoekers op een dag voorzien van eten en drinken.

De tweede brand, die genoemd wordt, is Beleef, dat zich bezig houdt met vip- en partycatering. Denk aan de exploitatie van à la carte pop-up restaurants, vip-loges, diners en grote bedrijfsfeesten.

De nieuwste loot aan de stam is Kitchen Factory, een food supplier die scholen, instellingen, bedrijven en organisatoren van evenementen kan ontzorgen. En zich bezighoudt met het ontwikkelen van producten speciaal voor de scholenmarkt. Producten die betaalbaar, gezond, verantwoord, gezond en duurzaam zijn.

De vierde is Fresh Today, een streetfood concept ten behoeve van kleinschalige lokale concepten met een gezonde inslag op scholen, instellingen of bedrijven. Beschikt over tien concepten. ‘Hiermee zijn we trendsettend in de Nederlandse streetfood catering.’

Dennis Verdriet ging op 14-jarige leeftijd van start als cateraar.

14-jarige ondernemer
Als zoon van een groenteboer zag Dennis Verdriet twaalf jaar geleden op 14-jarige leeftijd al in dat bezoekers van evenementen en braderieën behoefte hadden aan gezonde hapjes en drankjes. Niet of nauwelijks verkrijgbaar destijds. Hij richtte Fresh Today op en ging smoothies en vers fruit aanbieden. ‘Het sloeg meteen enorm aan.’

Vier jaar later toen hij de opleiding Small business en retail management volgde aan het Saxion ging hij ook daar - een dag in de week - met een gezond assortiment van start als cateraar. Dat was in 2004.

300 luxe evenementen
De onderneming van Verdriet groeide uit tot de grootste cateraar op het gebied van festivalcatering in oost- en midden-Nederland. Hij ging er steeds meer dingen bij doen waaronder het verzorgen van vip-catering, vooral in hippische kringen. ‘We verzorgen nu de vip-catering op 300 evenementen per jaar. In de drukke maanden zijn dat er meerdere per dag.’

Van de vier brands is Kitchen Factory de jongste. Deze food supplier produceert jaarlijks onder meer anderhalf miljoen panini’s in acht smaken voor de 125 onderwijsinstellingen waar Cormet actief is.

Verdriet: ‘De directie van Cormet en ik hebben nagedacht over de vraag hoe we voor meer beleving en gastvrijheid op de scholen kunnen zorgen. Omdat medewerkers veel tijd kwijt waren met het bereiden van broodjes en sandwiches, hebben we besloten om dat onderdeel bij Kitchen Factory neer te leggen. Op deze manier borgen we ook innovatie, productontwikkeling en de allergenenwetgeving. De broodjes worden iedere dag vers gemaakt door gepassioneerde, gekwalificeerde medewerkers.’

Broodjes bereiden
Verpakt in cellofaan worden de broodjes en sandwiches dagelijks afgeleverd op de scholen. Verdriet: ‘De medewerkers hebben nu meer tijd voor contact met de gasten. Hospitality krijgt meer aandacht. Komt bij dat ze nu ook meer aandacht kunnen besteden aan het bereiden van mooie, luxe broodjes.’

De mensen van Cormet en Good Food Concepts staan samen stil bij de vraag hoe ze nog beter kunnen inspelen op de vraag van hun klanten. ‘We denken samen na over zaken als hospitality en schapindelingen met als doel om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We maken gebruik van elkaars sterke kanten met als doel om onze klanten compleet te kunnen ontzorgen.’

Optimale gastvrijheid
De open dagen en de andere festiviteiten op scholen zijn daarvan mooie voorbeelden. Voorheen gaf de opdrachtgever aan: doe maar zoveel broodjes en zoveel koffie, nu wordt in overleg desgewenst een compleet programma bedacht. Verdriet; ‘We denken niet alleen mee met betrekking tot het eten en het drinken, maar buigen ons ook over de aankleding en de activiteiten. We gaan voor optimale gastvrijheid en kunnen de totale invulling van de dag verzorgen.’

De ervaring die Good Food Concepts opdeed en opdoet als evenementen- en eventcateraar komt daarbij van pas. ‘We ontzorgen de klanten compleet. Ze hoeven tijdens open dagen niet bang te zijn dat het uitleggen de rode loper wordt vergeten of dat de stikstoflollies niet aanwezig zijn of de ballonnen nog opgeblazen moeten worden op het laatste moment. Nee, daar zorgen wij voor. De mensen van de school kunnen zich helemaal richten op hun bezoekers, de studenten met hun ouders.’

Diner in kerk

De directeur somt een aantal voorbeelden op van succesvolle open dagen en evenementen die zijn bedrijf in de onderwijswereld verzorgde. Eén daarvan heeft betrekking op de NHL Hogeschool in Leeuwarden. ‘Een ouderwetse kerk hebben wij ten behoeve van een diner, dat we verzorgden voor 140 gasten van deze hogeschool, omgetoverd tot restaurant. Beleving en kwaliteit gingen daarbij samen. Ze zullen er nog wel even over napraten.’


Terug naar overzicht

Cookie-instellingen

Alles Over Catering maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren