Naar inhoud
Nieuws • 03.04.18

Melkallergie wordt 6-jarige fataal

Allergie leidt tot dood jongetje

Nieuws • 03.04.18
Een jongetje van zes jaar is donderdag gestorven aan de gevolgen van melkallergie. Deze werd hem fataal nadat hij op school in het Franse Limas een pannenkoek at. De school was op de hoogte van de allergie van het jongetje, aldus de zender BFMTV.

Zijn moeder vertelde aan BFMTV in tranen hoe pijnlijk de laatste uren van haar zoontje Jadhen waren. Op weg aar huis ging het niet goed. De jongen moest overgeven en leed pijn.

Hulpdiensten
Hulpdiensten waren snel ter plekke maar konden weinig doen. Hij overleed dezelfde dag. Met behulp van autopsie is bevestigd dat de jongen stierf aan de gevolgen van een acute allergische reactie.

Schuld
Er is een onderzoek gestart naar de mogelijke schuld van personeelsleden. De moeder van het jongetje heeft laten weten dat iedereen wist dat hij allergisch was voor melk: zijn leerkrachten, de ouders en zelfs de andere kinderen. ‘Toch gaven ze hem de pannenkoek.’

Schandalig
Haar man liet aan France 2 weten dat het ‘erger dan een vergissing om iemand iets te geven wetende dat het hem zou kunnen schaden. Dit is absoluut schandalig en onrechtvaardig’.

Water
De jongen zou thuis ook pannenkoeken gekregen hebben, maar dan op basis van water. Daarom had het kind zelf niet de neiging om dit exemplaar op basis van melk niet te nemen. Hij dacht dat het wel goed zat.


Terug naar overzicht

Cookie-instellingen

Alles Over Catering maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren